Forbrain
Strona główna Forbrain
Słuchawki z mikrofonem FORBRAIN® są znakomitym uzupełnieniem i wspomaganiem terapii Integracji Sensorycznej. W Gabinecie LEPSZY START wykorzystujemy je na zajęciach SI, oraz Terapii Pedagogicznej. Wielofunkcyjne wykorzystanie powoduje, że dzieci z różnymi trudnościami mogą skorzystać z urządzenia FORBRAIN®.
Dlaczego wykorzystujemy słuchawki podczas terapii? Ponieważ:
⦁ ze względu na wzmocnione przewodzenie dźwięku drogą kostną, znakomicie stymuluje nie tylko słuch, ale także układ przedsionkowy - korzystają z tego dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz z zaburzeniami SI.
⦁ ze względu na mechanizm sprzężenia zwrotnego - nadają się znakomicie do pracy z dziećmi
z opóźnionym rozwojem mowy lub trudnościami logopedycznymi.
⦁ słuchawki kostne z mikrofonem Forbrain są także znakomitym narzędziem terapeutycznym dla dzieci z zaburzonym przewodzeniem dźwięku drogą powietrzną z powodu np. płynu w uszach.
⦁ ze względu na przewodzenie kostne, które reguluje pracę układu autonomicznego oraz wpływa na poziom pobudzenia mózgu - nadaje się do pracy z dziećmi nadpobudliwymi.
⦁ ze względu na przewodzenie kostne i mechanizm sprzężenia zwrotnego - zalecane są dla osób z problemami z koncentracją uwagi i pamięcią.
⦁ ze względu na w/w mechanizmy - wskazane są dla dzieci z dysleksją.
Podsumowując, terapię z wykorzystaniem Forbrain zalecamy
dzieciom u których chcemy poprawić poniższe umiejętności:
⦁ Uwagę
⦁ Koncentrację
⦁ Czytanie, pisanie
⦁ Mowę, artykulację, płynność (wewnętrzny rytm-kontakt ze sobą potem z innymi)
⦁ Pamięć
⦁ Pewność siebie
⦁ Umiejętności komunikacji i społeczne
⦁ Stabilizację posturalną, równowagę, koordynację ruchową
⦁ Orientację w przestrzeni
⦁ Organizację działań
⦁ Ideację i praksję
⦁ Autoregulację
⦁ Poziom energii
Jeśli niepokoi Państwa rozwój Waszego dziecka; nie wiecie, którą terapię dla niego wybrać; nie jesteście pewni, czy Wasze dziecko musi uczestniczyć regularnie w zajęciach terapeutycznych - zapraszamy na konsultacje z naszymi specjalistami.
jest to system ćwiczeń, zabaw i aktywności proponowanych dziecku, który ma prowokować i wyzwalać odpowiednie reakcje sensoryczne.
ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Służy również dostarczaniu wrażeń dotykowych i poznawania dzięki dłoniom różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania.
dawniej znana jako reedukacja, inaczej zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji wzroku, słuchu i ruchu, za pomocą różnorodnych ćwiczeń. Wiele z nich można – i warto - wykonywać z dzieckiem samemu w domu.
Diagnoza polega na kompleksowych badaniach dziecka wykonanych przez certyfikowanego terapeutę SI
Zajęcia mają formę masażu, który pobudza oraz przygotowuje receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensorycznych pochodzących z otoczenia.
Fizjoterapeuta dziecięcy to specjalista zajmujący się oceną, diagnozowaniem i leczeniem problemów ruchowych u dzieci.
Zajęcia wspierające rozwój małego dziecka polegają na pobudzaniu psychoruchowym i społecznym dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole.
Diagnozę, terapię, konsultację prowadzi doświadczony psycholog dziecięcy z Łodzi. Zapraszamy rodziców z dziećmi.
Słuchawki z mikrofonem FORBRAIN® są znakomitym uzupełnieniem i wspomaganiem terapii Integracji Sensorycznej. W Gabinecie LEPSZY START wykorzystujemy je na zajęciach SI, oraz Terapii Pedagogicznej.
M-CHAT-R służy rodzicom dzieci w wieku 16-30 mies. jako bezpłatny kwestionariusz, który może pomóc w ocenie ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Terapia logopedyczna to zindywidualizowane ćwiczenia z dyplomowanym logopedą/neurologopedą, które mają na celu skorygowanie nieprawidłowości w porozumiewaniu się.
Rewalidacja to zajęcia terapeutyczne dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym wydane ze względu na niepełnosprawność.